Saturday, January 24, 2009

AuFa & AuTa

Anak aku sorang ni..tgh cuti skolah..lama btul cuti!
Ativiti harian dia...celik je mata, main PS2...geram btul..main..main dan main..
aku rasa dia makin besar..makin manja...n agak degil...
bbrp bulan lalu..dia dah buleh gakla tdo sndiri kat bilik dia tu..walaupun antara pkl 1am - 2am mesti dtg bilik kitaorg..dia datang dgn mngangkut bntal n slimut dia skali...
skrg...kitaorg bw je trus katil dia masuk bilik ktaorg..hahaha...smpit ma tdo bertiga...
dah la si aufa tdo lasak..blk Malaysiala..latih dia tdo sndiri,mak aku dah bising ..kata anak dah besar masih tdo sama..bukan aku tak cuba latih..tp tak berjaya..
dlm masa sama..aku jdkan ex blk aufa utk blk study aku...tak boleh la aku study dpan tv!
Balik smula citer aufa ni...now, klu dia nak main PS2,hubby aku bagi rule..kena writing dulu...A-Z, ke..1-10 ke..alif - ya ke..baru leh main..mula la macam2 alasan dia bg klu suruh mnulis..tgn peluhla..gatalla..letihla..bila main tak pnat plak..pnh satu masa tu..dsbbkan pemalasnya nak mnulis...dia sggup x main PS2 smpai 2 hr..jnji..x yah tulis...
smlm..dia tipu aku,aku lepak kat blk study,..dia kata kat aku dia nak tgk tv citer kartun....so aku bgla..lama dah..aku pergila cek...kut2 dia tertido ke..sbb aku x dgr apa2..senyap..rupa2nya..dia main PS2 with slow volume!!!!ehm...aufa auta!
Takpe..kasia can kat dia...ada lagi bbrp hari je holiday..next thursday dia start school...x blh main2 dah..hubby pun dah ckp, start skola..dia akan dbnarkan main PS2 weekend je...hahahaha..padan muka aufa!
Budak2 zaman skrg....pandai btul..x de sapa ajar pun main PS2..bli cd...dia explore sndiri, as a result, hubby aku selalu je kalah klu race car PS2 dgn dia..

-suz-

No comments:

Post a Comment