Sunday, June 7, 2009

Nasi Arab..

Di hari Ahad ni..cuma aku n Aufa yg berada di rumah..Mr.hubby kena kerja. Seperti biasa, Aufa akan bgn awal pagi and menonton kartun kegemarannya..'iron man'..

Aku plak mengemas la apa yg patut..Selepas telefon mak di Malaysia, sbb hari ni merupakan majlis perkahwinan adik ku..emakku sambut menantu, aku pun memulakan operasi utk hidangan tengahari..menu pilihan..bukan pilihan pun, permintaan dr hubby ialah ya habibi ya maulana..'Nasi arab' da..sebelum ni dia yg buat..aku tak pernah buat pun..



pkl 1.30 tghri..nasi dah masak da..mr.hubby tak blk lagi..perut lapar..so aku n Aufa makanla dulu..best..best...Aufa kata "sedap and next time mummy cooking la lagi"..hehe..1st time ni..tp setelah abis makan, hati ku berkata sendiri..mcm ada yg kurang..ler...bunga kobis tak bubuh..cmna la blh miss..ehm..nak buat cmna..dah siap pun..so next time try not to be missed again..

kepada yg ingin mencuba, boleh la guna resepi simple ni... (resepi from Kak Rohani :o)

Bahan 2:

1.bawang besar....potong dadu
2.garam masala
3.beras basmati
4.ayam ...goreng kunyit
5.terung .............goreng
6.bunga kobis....goreng
7.kentang....goreng

Cara :
tumis bwg besar + garam masala
dah garing...masukkan ayam, terung, bunga kobis, kentang..
pas tu masukkan beras (rendam dulu lam 1/2 jam)
masukkan air...n masuk garam sket..dah....

No comments:

Post a Comment