Tuesday, March 31, 2009

MUSHROOMS?


MUSHROOMS?? kenapa aku letak pic mushrooms ye kali ni?...ada cerita di sebalik mushroom ni hehe...

- 2 Mac 2009 bermula la kerja baruku di AUS sebagai 'Mushrooms Picker' hehe .sebenarnya susah gak nak dapat keja kat AUS ni...dah rezki Tuhan bagi aku kat sini kan..layannnzzzz.terkenang masa zaman2 keja kilang 10 tahun dulu hehe
- Kilang mushrooms ni kat Mittagong , 80 km from Wollongong..(pool car) ..615 pagi kami dah bertolak dah dari Wollongong.

- kali ni ada 5 warga Malaysia kerja kat situ...macam2 negara ada..OZ,China , Vietnam ,Thailand dan Majoritinya Indonesian.. bahasanya biasala..rojak!! tapi aku pun dah mula ada slang Indonesian ni bagaimana ni?hehe

- 730 pagi dah start kojo dah...M'sia baru pukul 430 pagi..tgh syiok membuto lagi ye hehe ..kadang2 1130 pagi dah siap...paling lewat pun 6 ptg tapi jarang2 la..

- keja tak tentu hari..ikut pada mushrooms..kalau banyak ramai yg keja..kalau kurang , kurang la yg masuk keja..cam hari ni dah 4 hari aku off..esok masuk balik..payment dia perhour..ok la

- mushrooms kat kilang ni antara yg terbaik di New South Wales... anak aku AUFA suka sangat ngan mushroom ni..semua makanan kalau buleh dia nak taruk mushroom. :o)

- macam2 org keje kat sini..majoritinya org2 yg ikut pasangan sambung study kat sini la cam aku ni hehe..ada Doktor , Akauntan , Engineer , Pegawai Bank n macam2 lagi kat negara asal they all yg keja kat sini..

- staff kalau beli mushrooms kat sini dapat 50% diskaun maaa...makan puas2...mahal mushroom ni kat kedai... $9.99/kg.


inilah rupa mushrooms yg sudah di petik

beginilah rupa mushrooms ditanam sebelum dipetik..

pic pintu depan nak masuk kilang mushroom daaa
-asuw-

3 comments:

  1. Salam persinggahan,
    Tentu seronok dapat pengalamana menarik di bumi orang.

    ReplyDelete
  2. TQ sudi singgah :o)

    Memang seronok dapat pelbagai pengalaman berbeza..yg mungkin tak dpt di Malaysia..pengalaman2 ini jugak banyak menyedarkan diri sendiri yg selama ni selalu leka di tanahair sendiri.. :O)

    ReplyDelete
  3. sedapnya..

    hantaq kat aku satu boleh? hehe

    ReplyDelete